sábado, 13 de octubre de 2012

Sailing by Davis: “Campeonato de España de vela radio control.- Ginés Romero, primer líder del campeonato” plus 4 more

Sailing by Davis: “Campeonato de España de vela radio control.- Ginés Romero, primer líder del campeonato” plus 4 more


Campeonato de España de vela radio control.- Ginés Romero, primer líder del campeonato

Posted: 13 Oct 2012 02:19 AM PDT

Guillermo Beltri, del R.C.N. Torrevieja y José Rico Muñoz, del R.C.M. Málaga, completan el podio provisional.

Tomás Pérez, del C.S. Moaña Mar, se coloca entre los diez mejores de la cita nacional.

 
Ha comenzado en aguas de Portonovo (Pontevedra) el Campeonato de España de Radio Control – Gran Premio INELSA, prueba en la que se han dado cita los mejores regatistas del panorama nacional e ibérico. Con la primera jornada de competición ya finalizada el alicantino Ginés Romero se coloca líder de la cita nacional seguido de Guillermo Beltri, del R.C.N. Torrevieja. Completa el cajón de honor José Rico Muñoz, del R.C.M. de Málaga.


Los barcos navegando en ceñida hacia boya © Desmarque SL

Desde primera hora de la mañana el ritmo ha sido frenético en las instalaciones del C.N. Portonovo. Tras las mediciones y la reunión de patrones, las pruebas comenzaban al filo de las 12:30 horas con vientos de ocho nudos de intensidad tremendamente inestables; tanto que el Comité de Regatas tuvo que cambiar el recorrido en varias ocasiones, logrando completar cinco pruebas barlovento-sotavento totalmente diferentes entre ellas.

La flota, dividida en dos grupos, tampoco lo tuvo nada fácil durante las mangas disputadas durante esta primera jornada de competición del Campeonato de España de Radio Control - Gran Premio INELSA. La rivalidad ha sido máxima en todo momento y la clasificación está al rojo vivo, tal y como confirman los tres puntos de diferencia que existen entre el primer y el segundo clasificado, Ginés Romero y Guillermo Beltri respectivamente.

Un momento de la prueba © Desmarque SL
Lucha cerrada también por la tercera plaza del cajón de honor, que hoy ha ido a parar a manos de  José Rico Muñoz, quien mira de reojo a Ramón Goñi, cuarto clasificado a quien tan sólo dos puntos le separan del ansiado podio mientras que Francisco Martínez, quinto hoy, está a tan sólo cuatro puntos del bronce.

Tomás Pérez, mejor gallego en la cita nacional.

La representación gallega ha jugado un buen papel en esta primera jornada del nacional de Radio Control GP INELSA, y es que entre los diez mejores se ha situado José Rico Muñoz, del C.S. Moaña Mar. El pontevedrés se coloca a tan sólo diez puntos del quinto clasificado.


Campeonato de España de Radio Control GP INELSA
Clasificación provisional

1.- Ginés Romero (C.N. Altea), 11 puntos
2.- Guillermo Beltri (R.C.N. Torrevieja), 14 puntos
3.- José Rico Muñoz (R.C.M. Málaga), 18 puntos
4.- Ramón Goñi (C.N. Ondarribia), 20 puntos
5.- Francisco Martínez (C.M. Almería), 22 puntos



Info facilitada por Desmarque S.L. 

Saludos y buenos vientos.



Campeonato de España de Clases Olímpicas.- Los hermanos Paz siguen terceros

Posted: 13 Oct 2012 02:02 AM PDT

Sin cambios en la general, los Paz siguen en la tercera plaza.

Las condiciones de viento mejoran en la Ría de Arousa, pendiéndose completar tres pruebas en las que los santanderinos Diego Botín y Pablo Turrado siguen al frente de la flota de 49er, seguidos de los asturianos Federico y Arturo Alonso. 


Carlos y Antón Paz © Pep Portas
Se cierra la segunda jornada del Campeonato de España de Clase Olímpicas en la que hoy sí se ha podido completar el programa de tres pruebas, merced a las buenas condiciones de viento, con unos 10 nudos de intensidad en el momento de la salida a la primera prueba, aunque después fue perdiendo 'fuerza'  en las dos siguientes pruebas por lo que ya la cuarta que tenía previsto el Comité se tuvo que cancelar por falta de viento

La primera prueba del día los hermanos Paz intentaron salir los primeros por el barco comité, pero la corriente hacía que no tuvieran poco espacio entre el Comité y el 49er de los hermanos Alonso, obligando a los regatistas gallegos a dar marcha atrás y buscar sitio libre, desplazándose más hacia el 'pin'.  Nada más salir la viraba para buscar el bordo de la derecha, los Paz lo hacían terceros en esa opción de la derecha. Los hermanos Alonso y los santanderinos Victor Payá y Álvaro de Arco  fueron los primeros en pasar la baliza de barlovento seguidos de Carlos y Antón Paz, quienes lograban recortar distancia sobre los dos primeros llegando a la puerta de sotavento con un margen muy corto entre ellos. En el inicio de la segunda ceñida, buen trabajo táctico de los vilagarcianos que hacia acortar más las distancias logrando colocarse en la segunda plaza. Una posición que no iban a dejar hasta cruzar la línea de llegada. Triunfo de los hermanos Alonso, mientras que los santanderinos Botín y Turrado debían conformarse con el quinto puesto.

En la segunda prueba el viento empezaba a bajar en intensidad. La salida estaba favorecida por el 'pin' por lo que el 49er de Vilagarcía de Arousa salía por la mitad de la línea y ya una vez en la derecha del campo decidían ser en virar a  boya, mientras que los santanderinos se colaron en boya, por sotavento, pasando terceros, seguidos de los asturianos, cuartos. En la popa Carlos y Antón Paz lograban acercarse al segundo barco, con una decisión táctica que a la postre iba a dar buenos resultados. Tras montar la baliza de sotavento optaban por el bordo de la izquierda, esa maniobra fue clave para llegar segundos al segundo paso de barlovento, afrontando una última popa con muchas opciones de de pasar a liderar el grupo, encabezado por Botín y Turrado.

Con mucho por decidir y mucha igualdad llegaba la tercera prueba, con la intención de intentar una cuarta, aunque última el viento seguía perdiendo gas.  Eolo llegaba con unos escasos  6 nudos de intensidad que iba a mantenerse en toda la prueba. También llegaba algo inestable, con síntomas de estar más favorido por  el lado  izquierdo por lo que Carlos y Antón Paz apostaban por ese bordo de izquierdas pero…  claramente dio por la derecha dejando sin pilas a los liceístas, montando quintos en barlovento muy lejos de los barcos que iban por delante.  Superado el ecuador de la prueba y después de un buen trabajo táctico los regatistas locales daban muestras de que la remontada era posible pero ya en barlovento, segundo paso, con toda una popa por delante y la ventaja de los cuatro barcos que iban por delante hacían que mejor la quinta iba a ser misión imposible. Nuevo triunfo parcial de Botín y Turrado, tercero en la Ría de Arousa.

Para la tercera jornada, las previsiones son de muy poco viento de gradiente, por lo que habrá que esperar a que entre un térmico del Suroeste (SW) por la tarde. El Comité espera poder completar cuatro pruebas.

Campeonato de España de Clase Olímpicas
Clasificación general

1.- Diego Botín    y Pablo Turrado, RCM de Santander, 8 puntos                       
2.- Federico Alonso y Arturo Alonso, Real Club Astur de Regatas, 10 puntos   
3.- Carlos Paz y Antón Paz, Liceo Casino Vilagarcía, 12 puntos                       
4.- Víctor Payá    y Álvaro del Arco, CV Puerto d Andraitx, 14 puntos                   
5.- Carlos Robles y Dani Codina, Club Nàutic El Balís, 16 puntos


Más info aquí

Saludos y buenos vientos


New Feadship Hampshire II

Posted: 12 Oct 2012 10:09 AM PDT

Feadship has launched the 78.50-metre custom motoryacht Hampshire II for an experienced Feadship owner with a great love of action and sports. From the foredeck ball court to the 25-metre high crow's mast, this latest scion of the Feadship fleet is a yacht full of adventure. During the launch ceremony on Saturday 14 April at the Feadship Kaag yard, Feadship director Dick van Lent paid tribute to the owner of Hampshire II. "It has been a pleasure and a privilege to create such a unique vessel for such a passionate sailor. As an experienced Feadship owner, he really appreciates the qualities of a Feadship and the fun of being closely involved in the design and construction process."

"This is exactly the sort of client we love to work with, and Hampshire II is exactly the kind of superyacht that Feadship owners deserve. She is built around every conceivable sporting activity while also offering exceptional facilities for those who like to take things a little easier. Many of his friends and family were involved in the various milestones of the build, and now they are all set to reap the rewards."

Positive proof of this statement was seen in the hours leading up to the launch ceremony as various teams representing the owner's guests and personnel from the yard played football on the foredeck of Hampshire II. The yacht's helicopter landing platform, nicely finished in teak, can be transformed into a playing field for basketball, tennis, baseball, badminton… And football. A giant net is placed around the deck to ensure continuity of the games.

This is one of many unusual features onboard this bespoke Feadship, the split-level design of which maximises the volume and outdoor space. On the sundeck, for instance, a crow's nest placed atop the mast is reached by a two-person elevator and offers panoramic views high above the water. For the truly adventurous, a zip wire is connected to the mast to which one can tie a rope and slide at breathtaking speed from the crow's nest down to the water. Hampshire II also has a phenomenal beach club with two platforms that open up either side of the yacht in addition to the swim platform at the transom. A swimming ladder descends from the stern hydraulically while the beach club itself has been finished in a driftwood style. The whole area is very well incorporated with the deck above, which includes a skylight surrounded by seating.

The contemporary overall design by Redman Whiteley Dixon and Feadship incorporates balconies on either side: Seating terraces for the owners and wing stations adjacent to the wheelhouse. There is a wealth of fine detailing in the design, including the nameplate on the glass panel in the recessed part of the bridge deck fashion plates. While the exterior profile is modern, Hampshire II's interior is a classic affair. Highlights include a typical English style bar on the bridge deck in place of the traditional lounge.

The engine room has a passageway through the middle with full height glass walls. Only three colours are used in this area – Ferrari red, white and black which, combined with lots of stainless steel and the clever use of spotlights, make the engine room look fantastic. The same can be said of the wheelhouse with its glass-covered dashboard and touchscreen controls. Like everything else on this splendid vessel, state-of-the-art technologies have been combined with exceptional craftsmanship and an unprecedented eye for visual treats. And in doing so Feadship has set a new standard for owners who enjoy using their superyacht to the max.

NauticNews Tech Specs of Feadship Hampshire II

The range of Feadship on NauticNews

Photo Credit: Feadship

Tags on NauticNews: Feadship - Hampshire IIMotor YachtSuper Yacht

- PR -


Review: Musto HPX Boot with OutDry®

Posted: 12 Oct 2012 09:20 AM PDT



I was asked to write this review about the Musto HPX Leather Boots with Outdry® a while back, but I wanted to make sure that I wore them a lot before giving my opinion. So use them I have. I used them in Annapolis' warm weather, on the Bermuda Ocean Race, up at the NYYC Regatta, on rainy days, and most recently while teaching little kids how to sail at the U.S. Boat show on the tiny and very wet Bug Boat Demos. Inclement weather (rain and big waves) shouldn't dictate when I can or can't do an offshore delivery, tough race or casual cruise, which is why high end boots are a must for me. Long story short, I made the right call and got great, comfy, Outdry® dry, stylish leather boots for sailing.

They are made out of a durable waterproof leather outer, a rubber GripDeck outsole, a removable anatomically shaped foot bread and an Outdry® lining. Highly breathable, quick-drying, grippy, comfy, stylish and really waterproof is all anyone ever really wants out of their boots. A tall order, but these ¾ HPX's have it all in abundance.

A quick note on this Outdry® that I keep referring to over and over again. Musto has been a proven frontrunner in pushing cool new technology that really works. They replaced the Gore-Tex® in their boots with this new Outdry®. With Outdry® the external layer and membrane are one unique bonded structure, water penetration is blocked with no weight increase from absorption, while maintaining a space of dry air between the skin and the membrane, reducing the risk of dew condensation. (Basically my feet feel lighter and less clammy.)

The Good
I wore them on the Bermuda Ocean Race during my night watches and felt sure footed, warm, and light on my feet (read: not clunky).

I wore them on a delivery aboard Night Town, a J/42, through the El Derecho Storm (we saw gusts of up to 52 kts) while sailing through Cape May. After helming and getting pelted by sideways rain and pushed along downwind by 8 foot swells for two exhilarating, lightning filled hours, I was tired and went below.  Once below I got that wonderful feeling.  You know the one. The one where you realize, as you're taking off the layers and salopettes and boots all in one go: "Man it's nasty outside and now that I want to rack out in my warm dry bunk, I happily find that my socks are as dry as can be (Read: These boots are totally worth it! Dry!!!)." 
Fast Drying HPX vs comparable boot



Two weeks later while racing at the New York Yacht Club Regatta aboard a fast new J111, I was again wearing my Musto HPX Outdry®Boots.  A wet, rainy, swelly Atlantic morning left the leather on my boots looking drenched, even though my feet and socks were dry.  About two hours later, shortly after our race, one of the crew noticed my boots and said with a slightly shocked tone, "Wow, your boots are really dry." It took me a second to realize that he was referring to the outside of my boots, which had dried quicker than most everything else.  This quick-drying explained why they didn't feel weighed down and clunky after the downpour.  Similar experience happened on the rainy Sunday while instructing 8 year olds all day long at the Boat Show. I was wearing my HPX's and  my coworker  was wearing her Dubarry Ultima Stretch Sea Boots.  The rain had stopped and we both looked down and saw that my boots were dry while the leather on hers took another hour to dry.


The Bad
I wore them the first time one hot Thursday evening race on Dragonfly, a J80 (HAD to try out my new SWAG).  I had to wear them with shorts because it was that hot. It was a tough way to test that yes, indeed they have a good grip, feel light and are comfy while moving about. But they are still boots and unfortunately don't come with air conditioning (wishful I know.  The other down side to these or any other brown leather boots is that they are prone to experience some scuffing, but they're still good, rugged boots. (After 4 months of decent use, my boots still look great.)

Overall
100% waterproof, rugged material, great traction, lightweight, warm, and fashionable on and off the boat… I love my boots and consider them to be a very valuable asset in my arsenal to keep the cold and wetness away. Check them out here


Wrap up in Evolution

Posted: 12 Oct 2012 08:30 AM PDT

Our Evolution Lined GORE-TEX Coat is durably waterproof and higher breathable in a longer length with warm wadded lining.  It's all you need to keep warm and dry this Autumn.

> SHOP EVOLUTION

> SHOP ALL MEN'S JACKETS

> SHOP ALL WOMEN'S JACKETS


No hay comentarios:

Publicar un comentario